VerkehrsRundschau si TRUCKER au premiat producatorul german pentru conceptul de combinatie lunga EcoDuo, prin folosirea careia se pot obtine reduceri de 25% ale emisiilor de CO2 in trafic international, in ciuda cresterii volumelor de transport din Europa in viitorul apropiat. Sistemul consta din doua semiremorci cu prelata standard conectate prin dolly si cuplate la un autotractor. Greutatea totala a camionului plus a primei semiremorci ramane neschimbata, de 40 t, si greutatea celui de-al doilea vehicul poate ajunge la 36 t, ceea ce corespunde reglementarilor din Scandinavia. De altfel, deocamdata doar aici se foloseste aceasta combinatie, care mai este testata in cateva tari din Europa, printre care Spania, cu o greutate totala de 40 t pentru camion-prima semiremorca si de 30 t pentru a doua. Iar Boris Billich, directorul de vanzari Schmitz Cargobull, crede ca EcoDuo este o solutie ecologica si economica pentru transport pe intregul continent, pe termen lung.
Premiul a fost acordat cu ocazia targului de transport si logistica de la München, fiind pentru a noua oara cand cele doua publicatii ofera astfel de distinctii pentru solutii ce protejeaza mediu, la opt categorii: camioane, vehicule usoare, vanuri, inovatie, inovatia viitorului, solutii de carosare si solutii logistice.